Jump to content

[Aan de gang] ZFM - EerlijkeMissie - Nederlands <3


Recommended Posts

ZFM is op het moment het eerste deel van het FairServer project. ZFM biedt een dynamische ervaring binnen DayZ als geen ander, en biedt een set van eenvoudig te gebruiken functies voor het maken van nieuwe missies.
 

Wat is het?

ZFM, of "Zambino Fair Mission", is een open-source, community gevoed misie systeem project ontwikkeld door ZambinoBamboni en een gemeenschap van prachtige mensen. Het is dynamisch en biedt een ervaring in DayZ met missies die gericht om verveling te verminderen door het maken van dynamische missies. Door dynamische bedoelen we dynamische - namen, plaatsen, voertuigen, titels, soms zoveel mogelijk. En nog belangrijker, uitbreidbaar - u kunt coderen voor ZFM in een handomdraai.

Waarom het gebruiken / waarom ons ondersteunen?

  • ZFM is meer dynamisch en veelzijdig dan andere missie systemen - crashes zijn dynamisch en gedetailleerd, en meer dan alleen crashes zijn gepland als missies.
  • Het heeft een meer uitgebreide functionaliteit gepland voor de release, en momenteel uitgebreider dan andere missie systemen.
  • De code is goed gedocumenteerd, modulair, en bedoeld om eenvoudig te kunnen worden aangepast door anderen, zodat nieuwe soorten missies, nieuwe AI sub-klassen en nieuwe functionaliteit gemakkelijk toegevoegd kunnen worden.
  • Voor de volledige specificatie lijst, blijf scrollen ...;)

GitHub
Lees hieronder voor een goed begrip van de releases van ZFM. Voor de beste gameplay-ervaring, is het raadzaam te wachten tot een Alpha versie.
Als u releases wilt testen, ga dan direct naar:
https://github.com/zambino/fairserver

De huidige meest up-to-date versies van FairServer zijn verkrijgbaar bij het ​​testen repository.

Stem en suggereer nieuwe functies
Wij houden van suggesties. Voeg ze HIER toe.

Ontwikkelaars
ZamboniBambino - Lead Developer, oprichter en inzender van 99,97% van de huidige bestaande code (Nu ruig rond de 3000+ regels code).
Darihon - Junior developer & feature support.

Vertalers
Creep - Duitse vertaler
freakystyle - Duitse vertaler
Crckdns - Russische vertaler
Darihon - Nederlandse vertaler

Vooruitgang van de ontwikkeling
Er zijn een heleboel functies die zijn toegevoegd, en zijn gepland voor ZFM. ZFM zit tussen de 75 - 85% voor de Alpha fase en ZFM is dus technisch in de pre-alpha fase. ZFM heeft alle functies van de andere missie systemen al, het is meer dynamischer en het zal meer hebben wanneer de Alpha versie uit is waar wij super hard aan werken. Wij ontwikkelen op zijn minst een paar keer per week en updates worden in een forum post geplaatst om je nieuwe, coole functies te laten zien die in ZFM zitten.

ZFM heeft een pagina op GitHub en bestaat uit 3 categorieën:
                Master - Bevat grote releases van ZFM. Genoemde releases (bijv. ZFM Alpha, Beta ZFM etc.)
                Testing - Bevat test releases voor de ZFM testers om bugs te vinden voor de release. Niet          aanbevolen voor live-servers, maar u kunt veel plezier hebben op uw test server met deze          releases.
                Devel  - Bevat nog niet afgeronde stukjes code. Niet aanbevolen voor een live                              systeem.             Niet aanbevolen voor andere dan ontwikkelaars of mensen die                         bekend zijn met SQF.

Het proces van ontwikkeling zal verhuizen van Alpha naar Beta, van Beta naar Release Candidate, vervolgens van Release Candidate (1,2,3) naar Release.

Na de release:
                ZFM Community Versie: Dit zal de openbaar toegankelijke versie van ZFM waar belangrijke kenmerken overeengekomen voor releases zullen worden opgenomen. Dit zal worden ondersteund op lange termijn en we hopen dat er codeurs aan boord komen om ons te helpen.
                ZFM Premium Versie: Dit zal alle content van ZFM (dus zoals Capcom Day-One DLC doet .. ;)) niet achterhouden. Het is niet "koop me zodat ik achtergelaten functies krijg die express uit ZFM zijn gelaten". Het is een versie dat premium toevoegingen bevat voor een zeer redelijke prijs en de volgende functies bevat:

  • SQL oplag van missies zodat real-time informatie beschikbaar kan worden gesteld.
  • Instrumenten voor het integreren van missie informatie op uw websites / forums / etc.
  • Online bedieningspanelen voor het regelen en de wijziging van missies, het toevoegen van aangepaste missies via webinterface.

Help mee met hard werken - doneren :)

Ik heb deze software geproduceerd om het spel beter te maken, en om uw leven aangenamer te maken. Het is gratis, en het is ontwikkeld uit liefde voor u en voor het spel. Echter, als je het gevoel dat je veel hebt geprofiteerd van mijn harde werk en mij willen bedanken, dan zou een kleine donatie geen kwaad kunnen. Het is niet noodzakelijk, maar een aardig gebaar: wub: Hoe dan ook, ik hoop dat je geniet van mijn software!

 

 

 

 

 

Installeren en testen van pre-release debug versie van ZFM

// Voeg toe aan je server_monitor.sqf

 

// Onder deze regel

// (Of je bestaande [] ExecVM)

allowConnection = true;  

 

// Voeg deze regels toe:

 

    // Zambino FairMission

    [] ExecVM "\z\addons\dayz_server\ZFM\ZFM_Initialize.sqf";

 

1. Download de laatste versie van:  https://github.com/zambino/fairserver/archive/master.zip
2. Pak je dayz_server.pbo uit
3. Plak / extract de ZFM folder in de hoofd folder van de .pbo.
4. Pak je PBO weer in.

Huidige Functies

Modulair

  • Ontwikkeld zo dat nieuwe soort missies of addities aan bestaande missies makkelijk gedaan kunnen worden.
  • Goed gedocumenteerd, zodat mensen die naar de code kijken makkelijk de functies begrijpen.
  • Open source, zodat je gelijk kan beginnen.

 

 

 

 

Gedetailleerd

  • AI hebben meerdere sub-klassen
    • Commando
    • Zwaar
    • Geweerschutter
    • Sniper

 

 

 

  • AI en missies hebben moeilijkheidsgraden:

                Deadmeat (voor beginners)
                Makkelijk
                Medium
                Hard
                War Machine (voor gekken)

  • Missies zijn nauwkeuriger bijgehouden
                    Houd elke bandiet kill bij en zelfs de gebruiker die de bandiet vermoord.
                    Missies eindigen alleen wanneer iedere bandiet is vermoord.

Dynamisch

  • Crashes zijn volledig geanimeerd en kunnen overal gebeuren, inclusief steden, wegen, bergen etc.
  • Elk voertuig kan worden gebruikt als een crash en word geanimeerd, explodeert en word vervangen wanneer er een wrak van het huidige voertuig aanwezig is.
  • Missies kunnen worden gedefinieerd bij de gebruiker in een array of een random missie kan worden gegenereerd:

    De meeste aspecten van de missies zijn gerandomiseerd om hun eigenheid te verhogen.
    Dit geldt ook voor voertuigen, eenheden, moeilijkheden,basissen, unitgroepen, unit apparatuur en mijn persoonlijke favoriet, dynamische missie titels.

                    A CH-47 en-route to Balota went off the radar and is presumed destroyed. It is                 suspected that well-trained mercenaries have secured the site.

                    Fragmenten van de missie titels kunnen worden toegevoegd, zodat u effectief nog        meer variatie in uw titels kunt creëren.

                    Ik heb een aantal leuke namen ingevoegd, maar ik heb ze als aantekening genoteerd    voor mensen die andere titels willen, dan kunnen gaan voor bijvoorbeeld 'Balota                Bastards Crew'.
  • Loot wordt vernieuwd - oorspronkelijk werd het gebruikt als '' of '', echter, nieuwere commits zullen voorzien worden van goede loot. Dit zal basis zijn op het begin, maar zal bestaan uit gerandomiseerde voorwerpen, met de extra kans op zeldzame wapens. (aan de gang)
  • Grid-gebaseerde basis generatie - deze kunnen worden gegenereerd door 1 array in de code en het is zo groot als u wilt. Op het moment word het alleen gebruikt om de crash te genereren, maar het kan worden gebruikt om een niveau van layouts met detail te genereren.

En veel meer!

Functie roadmap

Pre-alpha debug release

  • Al uitgegeven aan de community. Zie Alpha.

 

Alpha Release (in ontwikkeling)

  • Meerdere map support voor missie titels (aan de gang)
  • Missie tracking systeem - ZFM volgt de missies die op dat moment aan de gang zijn en volgt dingen per missie voor de volgende functies (toegevoegd aan de code, testing aan de gang 02/06/2014)
    • JIP tracking voor de missie markers etc. (toegevoegd op 09/06/2014)
    • Bandit Kill tracking van de missies - Check hoeveel bandieten er nog zijn en hoeveel er zijn vermoord. (toegevoegd op 08/06/2014)
    • Gebruik kill statistieken - Zie wie wat vermoorde (toegevoegd op 26/05/2014)
    • Humanity (toegevoegd op 26/05/2014)
      • Toegevoegd per AI kill (toegevoegd op 26/05/2014)
    • Object tracking en opruiming - Alle objecten zijn opgeslagen in de 'missie array' voor een missie. Wanneer een missie voltooid is dan worden ze verwijderd om server fouten te voorkomen. (toegevoegd op 09/06/2014)
    • Einde van missie objectieven
      • Alle bandieten door (normaal) - Missie eindigt wanneer alle bandieten dood zijn (toegevoegd op 08/06/2014)
      • Gebruiker komt bij de loot - met opzet niet inbegrepen.
    • Samenvatting
      • Lijst van kills per persoon en andere informatie wanneer de missie eindigt (verplaatst naar Beta, vereist client-side en UI).
      • Loot verdelingsmechanisme (verplaatst naar Beta).
      • Verwijder missie marker (toegevoegd op 09/06/2014).
  • CRASH missies
    • Beperking van crash locaties (aan de gang)
      • Uitgesloten gebieden van de kaart
      • Handmatige lijst  -- niet nodig
    • Matrix-gebaseerde basis generatie rond een crash. (toegevoegd op 05/06/2014).
    • Support voor voertuigen dicht bij de crash (aan de gang)
    • Support voor loot op de grond (aan de gang)
  • Loot
    • Minimumgarantie van loot gebaseerd op realisme. (aan de gang).
    • Meerdere loot krat ondersteuning (aan de gang).
    • Support voor loot in voertuigen (toegevoegd op 07/07/2014)
    • Parachute drops (toegevoegd op 01/07/2014)
    • FairShare systeem (niet voor niets FAIRserver genoemd!) - (verplaatst naar de Beta)
  • Lokalisatie systeem (aan de gang)
    • Russische taal ondersteuning (nog niet compleet, aangeboden door crckdns) - (nog niet toegevoegd)
    • Duitse taal ondersteuning (vrijwel compleet, veel dank aan freakystyle) - (nog niet toegevoegd, afgemaakt door freakystyle)
    • Nederlandse taal ondersteuning (vrijwel compleet, veel dank aan Darihon) - (toegevoegd op 07/06/2014)

 

  • Ondersteuning voor andere batshit-gek maar leuke projecten (aan de gang)
    • Ondersteuning voor Overpoch wapens (aan de gang)

Beta release

  • Soorten missies
    • ZFM_MISSION_TYPE_LONE_SNIPER - Eenzame sluipschutter neemt een heuveltop of een dak en gaat voor een killing spree.
    • ZFM_MISSION_TYPE_AMBUSH - Bandieten hebben een val op een hoofdweg ergens op de map gelegd.
  • Eenheid types
    • Grenadier - spawned met RPG's en andere explosieven voor het leggen van vallen voor de hinderlaag.
  • AI
    • AI patrouilles

Er komt nog veel meer.. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Advertisement
  • Discord

×
×
  • Create New...